COVID-19 Situatie en Inreisverbod Verenigde Staten

De Verenigde Staten heeft vanwege de corona-uitbraak een inreisverbod voor 26 Europese landen geïmplementeerd, inclusief Nederland. Het verbod blijft dertig dagen van kracht (t/m zondag 12 april). Wij houden deze situatie nauwlettend in de gaten en de grootste zorg is het ondersteunen van onze klanten.

Voor reizigers die reeds in de VS zijn 
Wij hebben reeds contact gehad met de reizigers die in de VS onderweg zijn. De klanten met pakketreizen zijn inmiddels weer veilig thuis. Tickets only: Luchtvaartmaatschappijen voeren schemawijzigingen door. Indien u van een schemawijziging betroffen bent, laten wij u dit zo spoedig mogelijk weten. In uw TripCase app vindt u de juiste vluchtinformatie.  

Vertrek vanaf 13 april 2020 t/m 30 april 2020
Voor reizigers die vanaf 13 april vertrekken, geldt er voor wat betreft de VS geen inreisverbod. Gelet op de zich ondertussen steeds verder ontwikkelende situatie hebben wij met alle reizigers, die pakketreizen hebben geboekt, contact gehad om coulante oplossingen te bespreken m.b.t. omboeken of annuleren. Een Corona-voucher behoort in de meeste gevallen tot de mogelijkheden. Zowel het Ministerie van Economische Zaken, staatssecretaris Mona Keijzer, de ANVR, Consumentenbond als de Autoriteit Consument & Markt (ACM) onderschrijven de Corona-voucher.  

Vertrek vanaf 1 mei 2020
Voor reizigers die vanaf 1 mei 2020 vertrekken, geldt geen inreisverbod. Gelet op de zich verder ontwikkelende situatie die wij nauwlettend in de gaten houden nemen wij persoonlijk contact met u op als er iets verandert. Indien u zelf overweegt uw reis om te boeken, dan adviseren wij u om contact op te nemen met uw reisadviseur. Wij kunnen in veel gevallen, afhankelijk van de geboekte reis, coulante regelingen treffen, of hebben die reeds getroffen, voor onze reizigers.  

We begrijpen heel goed dat de huidige situatie met de wereldwijde uitbraak van het coronavirus veel vragen bij u oproept. Een vakantie bij Exit Reizen staat voor onbezorgd en met plezier op vakantie. En zoals u van ons mag verwachten, nemen we graag de tijd voor u om u zo goed mogelijk te assisteren. Helaas zijn onze wachttijden bij het klantcontactcentrum, ook door de “home-office situatie” daardoor langer dan u normaal van ons gewend bent. Wij werken onder grote druk om alle klanten zo snel mogelijk te helpen. In verband met de grote drukte in ons call- en service center verzoeken wij u vriendelijk om enig geduld op te brengen. 

Als uw reis niet wordt beïnvloed door het inreisverbod (vertrek vanaf 13 april 2020), is er geen reden om uw betaling / eindbetaling voor uw geboekte reis niet te doen. U bent niet vrijgesteld van uw betalingsverplichting als uw reis op dit moment kan plaatsvinden. Graag benadrukken wij ook dat Exit Reizen lid is van het SGR.

COVID-19 Situatie en Inreisverbod Canada en IJsland

Een inreisverbod geldt er ook voor Canada en IJsland vanwege de corona-uitbraak. De einddatum is hiervan nog niet bekend. Wij houden deze situatie nauwlettend in de gaten en de grootste zorg is het ondersteunen van onze klanten.   

Op 23 maart jl. heeft de Canadese regering besloten om de grenzen de sluiten tot nader order. We weten nog niet hoe lang deze maatregel duurt. Onze partners in Canada hebben hierover nog geen officiële informatie ontvangen. Wij houden nauw contact met de autoriteiten en onze lokale partners en verwachten dat de maatregel duurt tot 15-05-2020. Tot het moment dat hierover een officiële berichtgeving wordt gedaan blijft uw reis geboekt staan zoals gepland. 

Vanzelfsprekend begrijpen wij dat u graag meer duidelijkheid rond deze onaangename situatie wilt. Wij doen dan ook onze uiterste best om u zo snel mogelijk van concrete informatie te kunnen voorzien. De reizigers die betroffen zijn worden door ons benaderd. Wilt u de reis uit voorzorg omboeken, neem dan contact op met uw reisadviseur. 

Voor reizigers die reeds in Canada of IJsland zijn  
Wij hebben reeds contact gehad met de reizigers die in Canada onderweg zijn. De klanten met pakketreizen zijn inmiddels weer veilig thuis. Tickets only: Luchtvaartmaatschappijen voeren schemawijzigingen door. Indien u van een schemawijziging betroffen bent, laten wij u dit zo spoedig mogelijk weten. In uw TripCase app vindt u de juiste vluchtinformatie.  

Reizigers met Tickets Only:

Reizigers met tickets only: In uw TripCase app en op de website van de luchtvaartmaatschappij vindt u de juiste vluchtinformatie. Indien u wilt wijzigen of annuleren, kunt u contact opnemen via tickets@exit-reizen.nl. Vermeld daarbij uw reserveringsnummer, vertrekdatum en namen van de passagiers welke willen omboeken of annuleren. Omdat het enorm druk is kan een antwoord op zich laten wachten. Stuurt u alstublieft geen herinneringen omdat daarmee de workflow alleen maar meer wordt overbelast. Wij beantwoorden uw e-mails in volgorde van urgentie.