Situatie

De huidige situatie met de wereldwijde uitbraak van het corona-virus en het inreisverbod in Amerika en Canada roept logischerwijs veel vragen bij reizigers op. Een vakantie bij Exit Reizen staat voor onbezorgd en met plezier op vakantie. En zoals u van ons mag verwachten, nemen we graag de tijd voor u om u zo goed mogelijk te assisteren.

Hieronder vindt u ons beleid met betrekking tot boekingen van pakketreizen naar diverse bestemmingen. Heeft u alleen tickets geboekt, dan verwijzen wij u naar Reizigers met Tickets Only onderaan deze pagina. 


Reisadvies Verenigde Staten en Canada

Vanwege de geldende reisrestricties, zowel in Nederland als wereldwijd, gaan momenteel niet-essentiële reizen niet door. Omdat de huidige situatie erg onzeker is en snel kan veranderen behandelen wij telkens de pakketreizen met twee weken later vertrek. Vanwege de huidige onzekerheid behouden wij ons het recht voor om onze aanpak ieder moment te wijzigen. Wat zijn uw mogelijkheden?

Vertrek binnen twee weken 
Als u een pakketreis heeft geboekt en u vertrekt binnen twee weken, dan nemen wij contact met u op om oplossingen te bespreken. Uw reis omboeken of een Corona-voucher behoort in de meeste gevallen tot de mogelijkheden. Zowel het Ministerie van Economische Zaken, staatssecretaris Mona Keijzer, de ANVR, Consumentenbond als de Autoriteit Consument & Markt (ACM) onderschrijven de Corona-voucher.   

Wij kunnen ons voorstellen dat u niet tot twee weken voor vertrek wilt afwachten en al eerder duidelijkheid over uw vakantie wilt. In deze situatie bieden wij de volgende mogelijkheden voor uw reis aan. 

Omboeken
De pakketreis die wij met zorg voor u hebben samengesteld boeken wij natuurlijk graag voor u om. Zo kunt u op een later moment alsnog van uw droomvakantie gaan genieten, zelfs tot uiterlijk 31 december 2021. Neemt u in dit geval contact op met uw reisadviseur. Wij kunnen in veel gevallen, afhankelijk van de geboekte reis en vertrekdatum, coulante regelingen treffen, of hebben die reeds getroffen, voor onze reizigers.    

Annuleren 
Mocht u spijtig genoeg niet in de gelegenheid zijn om de reis op een later moment te maken en willen afzien van uw reis, dan kunnen wij een annulering voor u verzorgen. Wij kunnen ons voorstellen dat dit in bepaalde situaties op vroege termijn al de nodige duidelijkheid en gemoedsrust kan brengen. Ook voor de annulering kunnen wij in veel gevallen, afhankelijk van de geboekte reis en vertrekdatum, coulante regelingen treffen. Neemt u ook hiervoor contact op met uw reisadviseur.

Helaas zijn de wachttijden in ons klantcontactcentrum, door de uitzonderlijke situatie en de vele omboekingen langer dan u normaal van ons gewend bent. Wij werken onder grote druk om alle klanten zo snel mogelijk te helpen. In verband met de grote drukte in ons call- en service center verzoeken wij u vriendelijk om enig geduld op te brengen.

Als uw reis niet wordt beïnvloed door het inreisverbod, is er geen reden om uw betaling / eindbetaling voor uw geboekte reis niet te doen. U bent niet vrijgesteld van uw betalingsverplichting als uw reis op dit moment kan plaatsvinden. Graag benadrukken wij ook dat Exit Reizen lid is van het SGR.


Veel voordelen als u juist nu boekt!

Onze grote passie is reizen voor u samenstellen! De huidige uitzonderlijke situatie weerhoudt ons er niet van om nu al over later na te denken. Wist u dat het juist nu een goed moment is om uw reis voor volgend jaar te boeken? De huidige situatie, waarbij er minder geboekt wordt, zorgt voor een betere beschikbaarheid op vluchten en hotels, wat een gunstig effect heeft op de tarieven op lange termijn. Daarbij is het goed om te vermelden dat het SGR bestuur op 4 augustus heeft besloten dat ook voor reizen die na 16 maart 2020 zijn (om-)geboekt en ten gevolge van Covid-19 moeten worden geannuleerd een voucher met SGR Garantie mag worden uitgegeven. Deze regeling is verlengd tot en met 31 december 2020.    

U kunt zich voorstellen dat zodra deze Corona periode voorbij is, er weer veel geboekt zal gaan worden. De beschikbaarheid zal hiermee snel afnemen waardoor de tarieven weer hoger worden. Overweegt u uw droomreis voor volgend jaar al vast te leggen? Neemt u gerust contact op met uw persoonlijke reisadviseur om geheel vrijblijvend de mogelijkheden te bespreken en voor u de best mogelijke beschikbaarheid en tarieven voor u uit te zoeken.  


Reisadvies IJsland

Update voor IJsland
19-08-2020
Het reisadvies voor IJsland is bijgesteld naar 'oranje'. Niet noodzakelijke reizen naar IJsland worden momenteel afgeraden. 

De regering van IJsland heeft besloten om vanaf 19 augustus een dubbele grensprocedure toe te passen. Deze bestaat uit een tweetal PCR tests, waarbij de eerste test bij aankomst en de tweede test 4/5 dagen later plaatsvindt. Hierbij zijn reizigers verplicht in quarantaine te blijven tot de tweede uitslag bekend is. Reizigers die niet deelnemen aan deze tests zijn verplicht om bij aankomst in IJsland twee weken in quarantaine te gaan. Bij terugkeer naar Nederland is het vooralsnog niet verplicht om 14 dagen in thuisquarantaine te gaan. 

Wij houden bovenstaande gegevens actueel. Omdat voorwaarden rond COVID 19 erg snel kunnen veranderen is de informatie te allen tijde onder voorbehoud van wijzigingen. Kort voor vertrek is noodzakelijk de actuele informatie van de Rijksoverheid en de IJslandse overheid te raadplegen. Tevens vindt u via de Rijksoverheidspagina en de lokale overheid de benodigde documenten.

Eventuele kosten voor benodigde documenten en tests zijn voor rekening van de reiziger. De reiziger is zelf ook verantwoordelijk voor de afwikkeling van de gevraagde procedure. 

Reisadvies Aruba, Bonaire en Curaçao


Hieronder leest u meer over het actuele reisadvies van de ABC eilanden.

Aruba: 19-11-2020
Het reisadvies voor Aruba is per 19 november aangepast. Er worden onder voorwaarden weer reizigers toegelaten. Kom tot rust op de poederwitte stranden en droom weg bij de azuurblauwe zee. Aruba wordt niet voor niets One Happy Island genoemd! Bekijk ons strandvakantie aanbod op de Nederlandse Antillen en verheug u op een vakantie in Caribische sfeer! 

Reizigers uit Nederland dienen:
- voor vertrek een gezondheidsverklaring in te vullen via www.edcardaruba.aw . Op deze site vindt u ook meer informatie over de inreisvoorwaarden.
- een negatief resultaat van een COVID-19 PCR-test van uiterlijk 72 uur voor vertrek bij aankomst te kunnen overhandigen. 
- een COVID-19 reisverzekering te hebben afgesloten.


Bonaire: 04-11-2020
Het reisadvies voor Bonaire is per 4 november aangepast. Er worden onder voorwaarden weer reizigers toegelaten. Dit betekent dat u weer kunt gaan genieten van de prachtige baaien en onderwaterwereld die dit natuurrijke eiland te bieden heeft! Bekijk hier onze aanbiedingen naar Bonaire en boek uw ultieme relaxvakantie! 

Reizigers van 13 jaar en ouder uit Nederland dienen:
- een negatief resultaat van een COVID-19 PCR-test van uiterlijk 72 uur voor vertrek bij aankomst te kunnen overhandigen. Indien bij aankomst geen negatief testresultaat kan worden getoond, dient de reiziger conform de noodverordening van het Openbaar Lichaam Bonaire direct 14 dagen op eigen kosten in quarantaine op locatie die door een gezaghebber ter plaatse wordt aangewezen.
- een online gezondheidsverklaring in te vullen, bij voorkeur 48 uur voor vertrek. Bij aankomst dient het formulier (geprint of een digitale kopie op uw telefoon) te kunnen worden getoond aan een medewerker Publieke Gezondheid als daarnaar gevraagd wordt. 

Curaçao: 01-07-2020

U kunt onder bepaalde voorwaarden naar Curaçao reizen. Geniet van prachtige stranden en gastvrijheid van dit paradijselijke eiland! Een onvergetelijke vakantie boeken? Bekijk hier onze scherpgeprijsde aanbiedingen voor Curaçao en maak weer plannen voor een tropische zonvakantie! 

Reizigers uit Nederland dienen:
- voor vertrek een “Public Health Passenger Locator Card” en immigratiekaart in te vullen via www.gobiernu.cw.
- een negatief resultaat van een COVID-19 PCR-test van uiterlijk 72 uur voor vertrek bij aankomst te kunnen overhandigen. 
- een reisverzekering te hebben afgesloten.

- Daarnaast wordt als voorwaarde gesteld dat reizigers voorafgaand aan de reis in de laatste 2 weken voor vertrek niet in een gebied met wijdverspreide transmissie van het COVID-19 virus zijn geweest.

Wij houden bovenstaande gegevens actueel. Omdat voorwaarden rond COVID 19 erg snel kunnen veranderen is de informatie te allen tijde onder voorbehoud van wijzigingen. Kort voor vertrek is noodzakelijk de actuele informatie van de Rijksoverheid en lokale autoriteiten te raadplegen. Tevens wordt u via de Rijksoverheidspagina naar de juiste documenten die u voor uw reis nodig heeft doorverwezen.

Eventuele kosten voor benodigde documenten en tests zijn voor rekening van de reiziger. De reiziger is zelf ook verantwoordelijk voor de afwikkeling van de gevraagde procedure. 

Reizigers met Tickets Only

Exit Reizen heeft geen inzage in de achtergrond van u als reiziger en de essentie van uw reis. Wij treden slechts als bemiddelaar op ten aanzien van de door u geboekte tickets. Om die reden kan Exit Reizen u geen inlichtingen verstrekken met betrekking tot het al dan niet kunnen of mogen reizen naar uw bestemming. Derhalve nemen wij geen contact met reizigers op, zo lang uw vluchten niet door de luchtvaartmaatschappij geannuleerd zijn.
Het is dan ook aan de reiziger zelf, zich ruim voor vertrek over de van toepassing zijnde formaliteiten, regels en benodigde documenten te informeren. In uw TripCase app en op de website van de luchtvaartmaatschappij vindt u de juiste vluchtinformatie. 


Indien u wilt wijzigen of annuleren, kunt u per e-mail contact opnemen met onze IATA Desk via tickets@exit-reizen.nl. Wij verzoeken u te e-mailen vanaf het e-mailadres welke u bij boeking heeft doorgegeven. Vermeld in uw e-mail uw reserveringsnummer, vertrekdatum en namen van de passagiers welke willen omboeken of annuleren. Tevens verzoeken wij u vriendelijk niet zelf wijzigingen direct met de luchtvaartmaatschappij overeen te komen. Elk ticket dat zonder onze tussenkomst gewijzigd wordt loopt niet meer synchroon in het systeem waarin uw oorspronkelijke boeking geplaatst is. Hierdoor kunnen nieuwe wijzigingen of verzoeken niet meer efficiënt en kostenbesparend door onze ticketing-desk in dit systeem afgehandeld worden. Dit veroorzaakt veel tijdrovende extra handelingen welke wij genoodzaakt zijn u in rekening te brengen. 

Omdat het op onze ticket-desk enorm druk is, kan een antwoord op zich laten wachten. Bij vragen verzoeken wij u vriendelijk eerst te kijken of u uw antwoord wellicht hier kan vinden voordat u mailt. Onze medewerkers beantwoorden uw e-mails in volgorde van urgentie en zo snel als mogelijk. Stuurt u alstublieft geen herinneringen omdat daarmee de workflow alleen maar meer wordt overbelast. Ook verzoeken wij u, indien u meerdere vragen heeft, deze in één en dezelfde e-mail te stellen, zodat wij u zo volledig en zo snel als mogelijk van informatie kunnen voorzien. 

Veel vragen m.b.t. tickets only boekingen vindt u hier beantwoord:  Vragen tickets Covid 19