Vluchtinformatie

Vluchtoverzicht in de app TripCase

Na boeking van uw vliegtickets is het mogelijk om via de website TripCase.com uw vluchtinformatie te bekijken. 

Superhandig, want het kan voorkomen dat luchtvaartmaatschappijen na boeking tijds- en/of schemawijzigingen doorvoeren. Via TripCase blijft u voor vertrek en tijdens uw reis altijd op de hoogte van de meest actuele vluchtgegevens! 

Ook ziet u de gates vanaf waar uw vliegtuig vertrekt en bij welke gate uw vliegtuig aankomt.


T r i p C a s e

TripCase is een stukje software waarmee u uw reisschema kunt beheren. Via de handige TripCase app op uw telefoon krijgt u berichten over vertrektijden, maar ook wijzigingen daarin. Wij sturen u al uw vluchtgegevens door om in TripCase te gebruiken. U kunt daarnaast zelf nog de hotels in uw reis toevoegen aan TripCase via een simpele 'zoek hotel' functie, waardoor u offline altijd de adresgegevens beschikbaar heeft van uw volgende hotel. Handig ook de TripCase 'following' functie, waarmee u uw trip kunt delen zodat een reisgenoot of de mensen thuis uw TripCase-reisschema ook via de App kunnen inzien.  

Heeft u na boeking een automatische TripCase e-mail vanuit het vluchtsysteem ontvangen?

Klik in deze e-mail op ‘Itinerary’ om uw up-to-date vluchtgegevens te bekijken, verifieren en evt. uit te printen. Deze webpagina blijft vanaf het moment van boeking tot en met thuiskomst actueel. Om deze pagina te bekijken, hoeft u zich niet bij TripCase te registreren.

Wilt u gebruikmaken van de extra diensten van TripCase, zoals het downloaden van de mobiele app?

U kunt zich gratis registreren door in de Tripcase e-mail op ‘View in TripCase’ of ‘Sign Up for TripCase’ te klikken. Ook is registreren mogelijk door hier te klikken.

De mobiele app is momenteel alleen beschikbaar voor iPhone en Android-toestellen. Voor overige smartphones, tablets of laptops kunt u na registratie gebruikmaken van de (mobiele) website.

In TripCase kunt u uw vluchten en ook uw hotels bijhouden en u ontvangt updates betreffende uw vluchten. 

overige veelgestelde vragen over TripCase

‘Help, ik kan de automatisch verstuurde TripCase e-mail niet (meer) vinden!’

Mogelijk vindt u de e-mail terug in het mapje ‘ongewenste e-mail’ of uw spamfilter. Voeg in dat geval de afzender toe aan de lijst met betrouwbare afzenders.

Wilt u de TripCase e-mail opnieuw of op een alternatief e-mailadres ontvangen, neem dan gerust contact op met een van onze reisspecialisten. 


‘Kan ik via TripCase stoelen wijzigen en/of online inchecken?’

TripCase geeft u alleen een actueel overzicht van de geboekte vluchten en stoelpreferenties. Indien u online wilt inchecken, uw stoelpreferenties wilt wijzigen en/of de geboekte stoelen tegen bijbetaling wilt upgraden, dan kan dit alleen rechtstreeks via website van de luchtvaartmaatschappij geregeld worden.


‘Waarom krijg ik een e-mail vanuit TripCase? De e-tickets ontvang ik toch bij de reisbescheiden?’

Een kopie van uw vluchtschema cq. e-tickets ontvangt u inderdaad ca. 10 dagen voor vertrek met uw reisbescheiden (let op: heeft u alleen een los vliegticket geboekt, dan ontvangt u uw e-ticket per e-mail). Desalniettemin kunnen er ook kort voor vertrek en/of gedurende uw reis tijds- en/of schemawijzigingen op uw vluchten plaatsvinden. Om die reden adviseren wij u voor elk vertrek de meest actuele vluchtgegevens te verifieren. Dit kan via TripCase, maar bv. ook via de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij.


‘Ik ben bij TripCase geregistreerd, maar kan mijn reisgegevens niet vinden!’

Gebruik bij registratie altijd hetzelfde e-mailadres als waarop u de automatische TripCase e-mail heeft ontvangen. Heeft u zich geregistreerd met uw Facebook-account, dan dient ook dit e-mailadres overeen te komen met die waarop u de TripCase e-mail heeft ontvangen.

Heeft u zich geregistreerd met het juiste e-mailadres, maar kunt u geen vluchtgegevens vinden? Neem dan gerust contact op met een van onze reisspecialisten.

‘Wat betekent de melding ‘Discrepancy in your flight times’?’

Dit houdt in dat er op een of meerdere van uw vluchten schema- en/of tijdswijzigingen hebben plaatsgevonden. Op TripCase worden altijd de meest actuele vluchtgegevens vermeld. Indien hier, door toedoen van de luchtvaartmaatschappij en hoe klein dan ook, een wijziging op wordt doorgevoerd, staat dit bericht enige tijd bij uw vluchten vermeld.

​‘Wat betekent de melding ‘Seat request under airport control’ of ‘Uw stoelreservering kan pas bij check-in bevestigd worden’?’

Dit houdt in dat het niet mogelijk is om uw stoelpreferenties vooraf kenbaar te maken, daar de desbetreffende vlucht(en) door de maatschappij onder ‘luchthavencontrole’ is geplaatst. U kunt dan pas bij check-in, online of aan de balie op het vliegveld, uw stoelpreferenties kenbaar maken.

disclaimer

Wellicht ten overvloede heeft de reiziger, onverminderd het voorgaande, t.a.t. zelf de zorgplicht tijdig voor vertrek na te gaan of eerder verkregen (vlucht)informatie niet is gewijzigd en tevens bij de betrokken instanties de nodige (aanvullende) informatie in te winnen.

Heeft u andere vragen met betrekking tot uw vluchtgegevens en/of het gebruik van TripCase? Neem dan gerust even contact met ons op.