Veelgestelde vragen over de boeking van vliegtickets

Hieronder vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over ticket only boekingen.

Ik wil graag contact opnemen met Exit Reizen met betrekking tot mijn ticket-only boeking.

Wij verzoeken u te e-mailen vanaf het e-mailadres welke u bij boeking heeft ingegeven. Ons e-mailadres is tickets@exit-reizen.nl. Vermeld in uw e-mail uw reserveringsnummer, vertrekdatum en namen van de passagiers. Indien u meerdere vragen heeft, verzoeken wij u deze in één e-mail te stellen, zodat wij u zo volledig en zo snel als mogelijk van de juiste informatie kunnen voorzien.


Ik wil graag mijn tickets omboeken, wat moet ik doen?

Wij verzoeken u ruim voor vertrek te e-mailen vanaf het e-mailadres welke u bij boeking heeft doorgegeven. Vermeld daarbij uw reserveringsnummer, vertrekdatum en namen van de passagiers welke willen omboeken en naar welke datum. U ontvangt dan zo spoedig mogelijk antwoord.

Ik wil graag mijn tickets annuleren, wat moet ik doen?

Wij verzoeken u ruim voor vertrek te e-mailen vanaf het e-mailadres welke u bij boeking heeft doorgegeven. Vermeld daarbij uw reserveringsnummer, vertrekdatum en namen van de passagiers welke willen annuleren. U ontvangt dan zodra de restitutie (indien van toepassing) door de luchtvaartmaatschappij is verwerkt uw terugbetaling.

Ik heb direct bij de luchtvaartmaatschappij stoelen/koffers/maaltijden e.d. bijgeboekt, kan ik daar restitutie voor aanvragen bij Exit Reizen?

Als u op eigen initiatief apart overige diensten gereserveerd en betaald heeft, verzoeken wij u om contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij. Als u recht hebt op restitutie wordt dit tussen u en de luchtvaartmaatschappij zonder onze tussenkomst direct afgehandeld. 

Mijn vluchten zijn geannuleerd, zonder alternatief, heb ik recht op restitutie van mijn tickets?

In de meeste gevallen wel, maar wij zijn hier afhankelijk van het beleid van de luchtvaartmaatschappij. Indien u recht heeft op restitutie van uw tickets zal Exit Reizen de aanvraag indienen bij de luchtvaartmaatschappij. De ticketingkosten worden niet vergoed.


Mijn vluchten zijn gewijzigd, heb ik recht op restitutie van mijn tickets?

Een luchtvaartmaatschappij heeft het recht vertrektijden en routes binnen bepaalde bandbreedtes te wijzigen. Schemawijzigingen komen i.v.m. de aanhoudende en steeds veranderende maatregelen momenteel vaak voor. Tickets kunnen tegen de geldende annuleringskosten geannuleerd worden. Indien u recht heeft op restitutie van uw tickets zal Exit Reizen de aanvraag indienen bij de luchtvaartmaatschappij. De ticketingkosten worden niet vergoed.


Als er een inreisverbod geldt voor het land waar ik heenreis, kan ik mijn vlucht kosteloos annuleren en restitutie ontvangen?

Als de luchtvaartmaatschappij uw vluchten kan uitvoeren, is het niet mogelijk om volledige restitutie van uw betaalde vliegtickets te ontvangen. Annuleren is dan alleen mogelijk tegen de reguliere annuleringsvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. Indien u recht heeft op enige restitutie zal Exit Reizen de aanvraag indienen bij de luchtvaartmaatschappij. De ticketingkosten worden niet vergoed.

Is het mogelijk om de CO2-uitstoot van mijn door Exit Reizen geboekte vliegtickets te compenseren?

Exit Reizen werkt samen met Regreener voor het compenseren van vluchten. Regreener zet zich op een transparante en betekenisvolle manier in tegen klimaatverandering. Zij geven daarbij inzicht in welke projecten u met uw bijdrage steunt via een online profiel op hun website. Compenseer hier uw vluchtemissies op een betrouwbare manier. Jouw bijdrage steunteen klimaatproject en stimuleert directe innovatie in de luchtvaartindustrie!


Mijn naam in het ticket staat niet juist en hoe werkt ESTA of eTA?

Op meer algemene vragen over vluchtboekingen vindt u de antwoorden hier.