Veelgestelde vragen i.v.m. Covid-19

Hieronder vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over ticket only boekingen.

Ik wil graag contact opnemen met Exit Reizen i.v.m. met mijn ticket-only boeking.

Wij verzoeken u te e-mailen vanaf het e-mailadres welke u bij boeking heeft ingegeven. Ons e-mailadres is tickets@exit-reizen.nl. Vermeld in uw e-mail uw reserveringsnummer, vertrekdatum en namen van de passagiers. Indien u meerdere vragen heeft, verzoeken wij u deze in één e-mail te stellen, zodat wij u zo volledig en zo snel als mogelijk van de juiste informatie kunnen voorzien.


Ik wil graag mijn tickets omboeken i.v.m Corona, wat moet ik doen?

Wij verzoeken u ruim voor vertrek te e-mailen vanaf het e-mailadres welke u bij boeking heeft doorgegeven. Vermeld daarbij uw reserveringsnummer, vertrekdatum en namen van de passagiers welke willen omboeken en naar welke datum. U ontvangt dan zo spoedig mogelijk een voorstel.

Ik wil graag mijn tickets annuleren i.v.m Corona, wat moet ik doen?

Wij verzoeken u ruim voor vertrek te e-mailen vanaf het e-mailadres welke u bij boeking heeft doorgegeven. Vermeld daarbij uw reserveringsnummer, vertrekdatum en namen van de passagiers welke willen annuleren. U ontvangt dan zodra de restitutie (indien van toepassing) door de luchtvaartmaatschappij is verwerkt uw terugbetaling.

Mijn vluchten zijn geannuleerd, heb ik recht op restitutie van mijn tickets?

In de meeste gevallen wel, maar wij zijn hier afhankelijk van het beleid van de luchtvaartmaatschappij. Indien u recht heeft op restitutie van uw tickets zal Exit Reizen de aanvraag indienen bij de luchtvaartmaatschappij. De ticketingkosten worden niet vergoed.


Er geldt een inreisverbod voor reizigers uit het Schengen gebied, kan ik mijn vlucht kosteloos annuleren en restitutie ontvangen?

Als de luchtvaartmaatschappij uw vluchten kan uitvoeren, is het niet mogelijk om volledige restitutie van uw betaalde vliegtickets te ontvangen. Annuleren is dan alleen mogelijk tegen de reguliere annuleringsvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappij.


Ik durf niet in een vliegtuig te stappen in de angst om besmet te raken, mag ik mijn ticket kosteloos annuleren?

Nee, als de luchtvaartmaatschappij uw vluchten uitvoert, is het niet mogelijk om uw ticket kosteloos te annuleren uit angst voor corona. U heeft de mogelijkheid te annuleren tegen de reguliere annuleringsvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappij.

Er geldt een inreisverbod voor reizigers uit het Schengen gebied, kan ik mijn vlucht kosteloos annuleren en restitutie ontvangen?

Nee, als de luchtvaartmaatschappij uw vluchten uitvoert, is het niet mogelijk om volledige restitutie voor uw vliegtickets te ontvangen. Annuleren is dan alleen mogelijk tegen de reguliere annuleringsvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. 


Ik wil graag omboeken, moet ik gelijk een nieuwe vertrekdatum doorgeven? Hoelang heb ik hier de tijd voor? 

Dat is afhankelijk van de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij waarop uw tickets zijn uitgegeven. 

Het is op dit moment bij veel maatschappijen niet verplicht om direct een nieuwe datum door te geven. Wel dient u ruim voor vertrek aan te geven dat u (op een later moment) wenst om te boeken, zodat u niet als No-Show wordt geadministreerd. No-Shows hebben geen recht op restitutie. 


Kunnen jullie meer duidelijkheid geven over de ontwikkelingen de komende maanden?
 

Wij staan in nauw contact met overheden, luchtvaartautoriteiten en leveranciers. Omdat de situatie bijna dagelijks verandert is het onmogelijk uitspraken te doen over de situatie op lange termijn. 


Ik heb nog geen antwoord op mijn e-mail ontvangen. 

Wij doen ons uiterste best om uw vragen zo snel mogelijk te beantwoorden. Gelet op de vele aanvragen voor omboekingen en annuleringen werken wij op volgorde van urgentie. Wij vragen u vriendelijk om uw geduld en begrip als onze reactietijd langer is dan u van ons gewend bent. Stuurt u s.v.p. geen herinneringen, dit vertraagt onze workflow alleen maar.  

Ik heb direct bij de luchtvaartmaatschappij stoelen/koffers/maaltijden e.d. bijgeboekt, kan ik daar restitutie voor aanvragen bij Exit Reizen?

Als u op eigen initiatief apart overige diensten gereserveerd en betaald heeft, verzoeken wij u om contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij. Als u recht hebt op restitutie wordt dit tussen u en de luchtvaartmaatschappij zonder onze tussenkomst direct afgehandeld. 

Mijn naam in het ticket staat niet juist en hoe werkt ESTA?

Op meer algemene vragen over vluchtboekingen vindt u de antwoorden hier.